Koszyk: (pusty)
do kasy suma: 0,00 zł
Menu
img

Tłuszcze są niezbędnym składnikiem każdej dobrze zbilansowanej diety. Wbrew powszechnemu myśleniu, aby utrzymać szczupłą sylwetkę, obecność tłuszczów jest wręcz niezbędna. Włącz do swojej diety oleje pochodzenia roślinnego, a z pewnością Twój organizm odwdzięczy Ci się zdrowiem, siłą i witalnością.

 Jaki olej roślinny wybrać?

Wszystkie tłuszcze roślinne, jak i zwierzęce, zawierają mieszankę nasyconych, jednonienasyconych i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. Czynnikiem, który powinien być kluczowy, właśnie przy wyborze odpowiednich składników naszej diety, jest odpowiednia proporcja tych właśnie kwasów. Oleje pochodzenia roślinnego zawierają znacznie mniej nasyconych kwasów tłuszczowych i zdecydowanie więcej nienasyconych niż tłuszcze zwierzęce. Dlatego właśnie masło czy smalec, powinny jak najprędzej zniknąć z naszych lodówek na rzecz olejów.

Każdy rodzaj nasion ma swoją własną charakterystyczną mieszankę dziesiątek możliwych kwasów tłuszczowych występujących w naturze, a każdy z nich jest nasyconym, jednonienasyconym lub wielonienasyconym kwasem tłuszczowym. Tłuszcze wielonienasycone składają się z kwasów tłuszczowych omega-6 i omega-3. W tych podgrupach istnieją dwa rodzaje kwasów tłuszczowych, które są niezbędne dla naszego organizmu. Oznacza to, że organizm nie jest w stanie ich wytworzyć samodzielnie. Są to kwas alfa-linolenowy (kwas tłuszczowy omega-3) i kwas linolowy (kwas tłuszczowy omega-6). Aby zapewnić sobie zdrowie musimy koniecznie zadbać o ich obecność w produktach z których gotujemy.

 

  1. Olej rzepakowy

Przez wielu dietetyków nazywany „Oliwą Północy” ze względu na najlepszy stosunek kawasów omega-6 do omega-3. Każdy go zna i każdy go stosuje. Jest najpopularniejszym olejem w polskiej kuchni. Na naszej stronie dostępny jest w różnych wariantach i pojemnościach.

  1. Olej kokosowy

Może być stosowany do smażenie i pieczenie. Jednak wielu ludzi zapomina o jego wszechstronnym zastosowaniu również poza kuchnią. Wyróżnia się stałą konsystencją w temperaturze pokojowej. Dzięki temu może być świetnym bezmlecznym zamiennikiem masła.  Dostępny w różnych wariantach i rozmiarach.

  1. Olej lniany

Pozyskuje się go metodą tłoczenia na zimno. Jest świetnym dodatkiem do sałatek i potraw na zimno, nadając im delikatnie orzechowej nuty. Charakteryzuje się wysoką zawartością nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6. Przez wielu dietetyków zalecane jest włączenie go do codziennej diety ze względu na jego właściwości prozdrowotne.

  1. Oliwa z oliwek

Najlepsza do smażenia i jako dodatek do sałatek na zimno. Jest to jeden z najbardziej wszechstronnych i popularnych olejów stosowanych w kuchni. Oliwa z oliwek jest znakomitym źródłem jednonienasyconych kwasów tłuszczowych. Każdy zna jej zapach i smak, jednak w naszej ofercie możesz dostać oliwę z oliwek z chili lub z czosnkiem. Rzadko spotykaną wariacją, która jest dostępna właśnie u nas jest margaryna z oliwy z oliwek.

  1. Ciekawe warianty olejów roślinnych, które musisz wypróbować

Każdy olej pochodzenia roślinnego posiada swoje indywidualne prozdrowotne właściwości. Warto urozmaicić swoją dietę i wprowadzać do codziennego menu nowości. W naszym sklepie dostępne są propozycje znakomitych olejów roślinnych. Zaopatrz się w olej z czarnuszki, olej z awokado, olej z konopi czy nawet olej z nasion marchwi. Nasza oferta jest ogromna. Sam się przekonaj.

Dlaczego oleje powinny stać się nieodłączną częścią naszej diety?

Oleje są świetnym źródłem jedno- i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych oraz są nośnikiem witamin A, D, E i K. Co to znaczy nośnikiem? Te cztery witaminy do prawidłowego wchłonięcia, koniecznie potrzebują obecności tłuszczów, ponieważ tylko w nich są w stanie się rozpuścić. W przeciwieństwie do pozostałych witamin, które rozpuszczają się w wodzie. Tłuszcze, których najlepszym źródłem są oleje, są niezbędne każdej komórce naszego ciała, ponieważ pełnią kluczową rolę w ich prawidłowym funkcjonowaniu. Odpowiednia zawartość tłuszczów w diecie jest również niezbędna do tego, aby nasz organizm produkował odpowiednie ilości hormonów. Obecność olejów w diecie pomaga regulować metabolizm, co jest niezbędne do tego, aby kontrolować apetyt oraz zachować zdrowy wygląd sylwetki. Dodatek olejów do posiłków korzystnie wpływa na ładunek glikemiczny, co jest bardzo istotne dla osób zmagających się z cukrzycą.

© Remedy Template by Maxsote
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl